Sebészet

Leggyakrabban jelentkező sebészeti problémák és vizsgálatuk:

• hasi panaszok, sérvek, epekő, struma, emlő rendellenességek,
  • bőr elváltozásainak sebészeti megoldása,
  • lipómák (zsírdaganatok), atheromák (kásadaganatok) eltávolítása,
  • proktológia, azaz a végbéltáji megbetegedések kezelése, kimetszés, fagyasztás, gyűrűzés,
  • benőtt körmök sebészeti ellátása,
  • kisebb tályogok sebészi megoldása,
  • a végbél alsó szakaszának tükrözéses vizsgálata anoscopia, rectoscopia (rákszűrés is!),
  • alsó végtagi vénás elváltozások ambulanter ellátása, sclerotizálás

Bőrsebészet

A bőrgyógyász által javasolt veleszületett, illetve az évek során fokozatosan, vagy hirtelen kialakultak bőrelváltozások eltávolítása.

Ilyenek lehetnek például:

• anyajegyek
  • szemölcsök
  • fibrómák
  • dermoid ciszták
  • bőrkinövések
  • keloidos hegek
  • zsírcsomók (lipómák)
  • atheromák

A balesetben, vagy műtét során szerzett hegek korrekciója.

Ezek eltávolítása lehet esztétikai vagy egészségügyi okból is. Nagyon fontos a testünkön levő bőrelváltozásokat folyamatosan figyelni! Egyes elváltozások időben való észrevételével és kezelésével sok későbbi kellemetlenségtől, nagyobb problémától óvhat meg bennünket.

A bőrelváltozásokat helyi érzéstelenítésben végzem. A kimetszett szövetet minden esetben szövettani vizsgálatra küldjük.
A beavatkozás ambulánsan történik.

Körömbetegségek

Benőtt köröm, és egyéb köröm rendellenességek

Sebészeti vonatkozása a körömágy gyulladásnak, és az azt leggyakrabban kiváltó benőtt köröm, szebb nevén unguis incarnatusnak van . Enyhébb gyulladást, majd keserves kínokat , olykor lázas állapotot is előidéző gyulladásos folyamat alakulhat ki. Kialakulásának oka vagy korábbi kisebb sérülés, vagy nem megfelelő cípő okozta folyamatos kompresszio .A köröm szélek a körömágyat irritálva gyulladásos folyamatot inditanak, a következmény az, hogy a körömágy megduzzad, fájdalmassá válik, kipirul.

Krónikus esetben a körömszélek mentés lencsényi, majd borsónyi váladékozó un. idegentest granuloma is képződik, amely a bűzös váladékozás miatt rendkívül kényelmetlen.

A gyulladásos folyamat kezdetén megkísérelhető gyógyszeres kúra, helyileg alkalmazott krém, gyulladáscsökkentő tbl, ez majdnem mindig sikertelen.

A sebészeti szakrendelőkben a körömszél eltávolítása a szokásos eljárás. A nem megfelelően növekvő körömszél eltávolítása megfelelő kezelés , sikeres szokott lenni.

A kiújuló esetekben az ismételt körömszél eltávolítás, vagy köröm eltávolítása jöhet szóba. Ha ez sem sikeres, akkor körömszél plasztika következő lépés .Ez csúnya, lapát-szerű körmöt eredményez gyakran, de legalább a váladékozás, és a fájdalom megszűnésére ad esélyt.

A körömágy gyulladásnak ma legjobban bevált módja a lézerrel elvégzett beavatkozás.

A műtét során érzéstelenítést követően a körömágy azon részét távolítjuk el, ahonnét a rossz irányba növekvő un. széli rész indul ki. Igy a lézeres műtét nem tüneti kezelés nyújt, hanem a baj okát szünteti meg,.A kiújulás esélye sokkal kisebb, és a kozmetikai eredmény jó..

A fent leír gyulladásos folyamattól elkülönítendő a köröm gombásodása által előidézett esztétikai szempontból nagyon kellemetlen köröm megvastagodás, köröm elszíneződés, és deformálódás.

Ennek ellátása Bőrgyógyász, és sebész együttműködését kívánja.

A kórokoz azonosítása után gombaellenes kezelést kell kezdeni, majd a sebészeti korrekció következik. Elhúzódó a kezelés, akár több hétig is tarthat, de a siker csak így várható.